• BIEDRONKI  - grupa dzieci 2.5- 3- letnich.

        Wychowawca: mgr  Dominika Barciuk

        Nauczyciel, wicedyrektor: mgr Agnieszka Junger

        Język angielski: mgr Wioleta Kołodziej

        Religia- mgr Martyna Rosiak

        Konsultacje indywidualne z rodzicami w roku szkolnym 2024/2025 odbywać się będą:

        Dominika Barciuk: pon i wt od 9.45-10:00, śr i czw od 8:00-8:15. 

        • będzie można umawiać się na konsultacje indywidualne z nauczycielem, lub w sprawach bieżących kontaktować się telefonicznie lub za pomocą maila.     

        Październik

          Tematy kompleksowe:

        1. „Idzie jesień ... do zwierząt”

        2. „Idzie jesień … przez ogród i sad”

        3. „Co z czego otrzymujemy”

        4. „Idzie jesień … z deszczem”

        Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

         

        • rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, węchowej, smakowej i dotykowej; rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji i doświadczeń, kształcenie postawy badawczej; rozwijanie sprawności manualnej.
        • obserwowanie zmian zachodzącyych jesienią i wiązanie z tym zmian z aktualną porą roku
        • rozmawiamy o zmieniających się kolorach liści
        • rozpoznajemy liście i owoce wybranych drzew
        • poszerzamy wiadomości na temat życia i sposobu przygotowywania się niektórych zwierząt dziko żyjących do zimy (zapadanie w sen zimowy).
        • uściślanie wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią.
        • poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody, dostrzeganie korzyści z ich pracy dla społeczeństwa; zdobywanie informacji na temat wytwarzania produktów ze szkła, cukru i mleka. 
        • zapoznanie z różnymi rodzajami ziarna, pieczywa oraz z etapami produkcji chleba w piekarni;
        • znamy zasady zachowania się w lesie
        • poznajemy wybrane zwierzęta i ich sposoby przygotowania do zimy
        • wiemy, że nie wolno nam zrywać i zjadać nieznanych roślin (grzybów)
        • wiemy czym w lesie zajmuje się leśniczy
        • rozmawiamy o jesiennej pogodzie
        • poznajemy krążenie wody w przyrodzie
        • układamy rytmy z figur geometrycznych, kasztanów i klocków
        • bawimy się w kodowanie z wykorzystaniem ślimaka
        • przygotowujemy się do uroczystości pasowania na przedszkolaka

        Serdecznie zapraszamy rodziców na uroczystość pasowania na przedszkolaka 23 października (środa)  o 10:00

         

        Wrzesień

        Tematy kompleksowe:

        1. Witajcie w przedszkolu!
        2. Moja grupa
        3. Moja droga do przedszkola
        4. Idzie jesień… przez las, park

        Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

        zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, zwracanie uwagi na ich wygląd i przeznaczenie,

        • zachęcanie do poznawania imion kolegów i koleżanek z grupy

        • budowanie przyjaznej atmosfery, integracja grupy,

        • opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu,

         umuzykalnianie dzieci,

        • budowanie przyjaznej atmosfery, integracja grupy,       

         rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowo- słuchowej,

         kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy,

         doskonalenie sprawności fizycznej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych zadań,

         rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej,

         wdrażanie do starannego wykonywania czynności higienicznych,

        • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, spotkanie z jeżem, poznanie informacji na temat życia i zwyczajów jeży

         rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni,

        rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji, rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki,

         zachęcanie do ustawiania się w kole z innymi dziećmi,

        • zachęcane do skupiania  uwagi na treściach przekazywanych przez nauczyciela,

        • zachęcanie do uczestniczenia w zabawach ruchowych przy muzyce'

        • zachęcanie do zapamiętywania tekstu piosenki,

        • nazywa wybrane dary jesieni 

        • świętowanie "Dnia Ziemniaka"

        Piosenka miesiąca – „Jestem sobie przedszkolaczek”

        Jestem sobie przedszkolaczek,
        Jestem ważny – dużo znaczę,
        Na bębenku marsza gram,
        Ram tam tam, ram tam tam.

        Mamy tu zabawek wiele,
        Razem bawić się weselej,
        Bo kolegów dobrych mam,
        Ram tam tam, ram tam tam.

        Mamy klocki, kredki, farby,
        To są nasze wspólne skarby,
        Bardzo dobrze tutaj nam,
        Ram tam tam, ram tam tam.

        Tu jest miejsce dla każdego,
        Każdy naszym jest kolegą,
        Razem w grupie miło nam,
        Ram tam tam, ram tam tam.

        Piosenka - "Kolorowe światła" 

        Do przedszkola co dzień rano

        idę przez ulice z mamą.

        Droga wcale nie jest łatwa,

        bo na skrzyżowaniu światła.

        Czerwone światło stój, zielone światło idź,

        na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.

        Samochody w rzędach stoją

        na kierowców spoglądają

        Czy już światło jest zielone

        by odjechać w swoja stronę.

        Czerwone światło stój, zielone światło idź,

        na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.

        Policjanci wciąż pracują,

        skrzyżowania obserwują.

        Czy przepisy wszyscy znają

        i czy znaków przestrzegają.

        Czerwone światło stój, zielone światło idź,

        na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.