Żabki - grupa dzieci 5,6- letnich.
Wychowawca: mgr Renata Szot, mgr Maria Kryta
Język angielski: mgr Wioleta Kołodziej
Religia- mgr Martyna Rosiak
Konsultacje indywidualne z rodzicami w roku szkolnym 2024/2025 odbywać się będą:
Renata Szot:
Maria Kryta:
PAŹDZIERNIK
Tematyka:
- Jesień w sadzie.
- Co robią zwierzęta jesienią?
- To jestem ja.
- Idzie jesień… z deszczem.
W tym miesiącu:
- Rozpoznajemy wybrane owoce po smaku i zapachu.
- Wiemy, że jedzenie owoców i warzyw jest dobre dla naszego zdrowia.
- Poznajemy wybrane zwierzęta leśne i zwyczaje ich życia.
- Poszerzymy zakres wiedzy na temat środowiska przyrodniczego (las i jego mieszkańcy).
- Wskazujemy i nazywamy części swojego ciała.
- Utrwalimy własny adres.
- Doskonalimy umiejętność wypowiadania się i logicznego myślenia na podstawie wierszy, opowiadań i historyjek obrazkowych.
- Będziemy doskonalić umiejętność liczenia, rozwijać orientację w przestrzenną określając położenie przedmiotów, używać określeń: na, nad, pod, obok.
- Będziemy ćwiczyć analizę i syntezę słuchową.
- Uczestniczymy we wspólnych zabawach.
- Wykonywać będziemy prace różnymi technikami.
Piosenki do nauki:
Już owoców pełen kosz”
1. Hula w polu psotny wiatr,
I jabłonią trzęsie.
A z jabłoni jabłek grad
Szur, szur przez gałęzie!
Ref. Już owoców pełen kosz,
Mienią, mienią się barwami.
Te owoce smaczne są
Zjedz je, zjedz je razem z nami!
2. Kiedy w polu wicher dmie,
Pójdę pod jabłonie.
I nastawię ręce dwie
Hop, jabłuszko w dłonie!
3. Jabłka, co czerwienią lśnią
Do domu zaniosę.
I sałatkę zrobię z nich.„Z kasztanów”
I. Mam kasztanów pełne ręce
Zaraz konik z tego będzie
Konik mały, kasztanowy
Do zabawy jest gotowy
Ref: Skacz z konikiem
Pata taj, kopytkami graj
II. Mam kasztanów pełne ręce
Zaraz ludzik z tego będzie
Ludzik mały, kasztanowy
Do zabawy jest gotowy
Ref: Tań z ludzikiem
Raz i dwa, niech zabawa trwa
III. Mam kasztanów pełne ręce
Zaraz jeżyk z tego będzie
Jeżyk mały, kasztanowy
Do zabawy jest gotowy
Ref: Zwiń się w kulkę tak jak jeż
Kolce wystaw też.
"Budujemy ciszę"
Budujemy ciszę,
Budujemy ciszę,
Budujemy z klocków ciszę.
Prawym uchem słyszę,
Lewym uchem słyszę,
Bardzo dobrze słyszę ciszę.
Dzielnie pompujemy,
Dzielnie pompujemy,
Balon ciszy bo tak chcemy.
Prawe ucho słyszy,
Lewe ucho słyszy,
Jak w piwnicy tupią myszy.
Hałas przeganiamy,
Hałas przeganiamy,
Panią Ciszę zapraszamy,
Cicho jak motyle,
Cicho jak motyle
Posiedzimy tu przez chwilę.
Wrzesień
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
-
zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, zwracanie uwagi na ich wygląd i przeznaczenie,
-
rozwijanie percepcji wzrokowej,
-
zachęcanie do poznawania imion kolegów i koleżanek z grupy,
-
rozwijanie sprawności manualnej.
-
zachęcanie do bliższego poznawania swoich rówieśników,
-
zapoznanie ze zwyczajami panującymi w przedszkolu,
-
opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu,
-
umuzykalnianie dzieci,
-
rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej,
-
rozpoznawanie papieru o różnych fakturach,
-
rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni,
-
rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji,
-
rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni,
-
rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji,
-
zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej,
-
przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie słuchu fonematycznego,
-
rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych,
-
zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park,
-
rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki,
-
wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej,
-
budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi,
-
ćwiczenia narządów artykulacyjnych,
-
poszerzanie doświadczeń plastycznych,
-
dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu,
-
zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi,
-
rozwijanie umiejętności liczenia,
-
zapoznanie ze sposobami przygotowywania się zwierząt do zimy,
-
zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie i zachowaniu zwierząt przed nadejściem zimy,
-
łączenie ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej.
Piosenki:
"Żabek tłum" - A. Loska
"Czerwone światło stój"