• PSZCZÓŁKI  - grupa dzieci 6- letnich.

        Wychowawca: mgr  Sylwia Myszor, mgr Elżbieta Ludziarczyk

        Język angielski: mgr Wioleta Kołodziej

        Religia- mgr Martyna Rosiak

         

        Konsultacje indywidualne z rodzicami w roku szkolnym 2024/2025 odbywać się będą:

        Sylwia Myszor: poniedziałki 9.00-9.30, czwartki 7.30-8.00

        Elżbieta Ludziarczyk: 

          PAŹDZIERNIK                           

        Tematyka:

        1. Jesień w sadzie.
        2. Co robią zwierzęta jesienią?
        3. To jestem ja.
        4. Idzie jesień… z deszczem.

        W tym miesiącu:

        • Rozpoznajemy wybrane owoce po smaku i zapachu.
        • Wiemy, że jedzenie owoców i warzyw jest dobre dla naszego zdrowia.
        • Poznajemy wybrane zwierzęta leśne i zwyczaje ich życia.
        • Poszerzymy zakres wiedzy na temat środowiska przyrodniczego (las i jego mieszkańcy).
        • Wskazujemy i nazywamy części swojego ciała.
        • Utrwalimy własny adres.
        • Doskonalimy umiejętność wypowiadania się i logicznego myślenia na podstawie wierszy, opowiadań i historyjek obrazkowych.
        • Będziemy doskonalić umiejętność liczenia, rozwijać orientację w przestrzenną określając położenie przedmiotów, używać określeń: na, nad, pod, obok.
        • Będziemy ćwiczyć analizę i syntezę słuchową.
        • Uczestniczymy we wspólnych zabawach.
        • Wykonywać będziemy prace różnymi technikami.

         

        Piosenki do nauki:

        Już owoców pełen kosz”
        1. Hula w polu psotny wiatr,
        I jabłonią trzęsie.
        A z jabłoni jabłek grad
        Szur, szur przez gałęzie!

        Ref. Już owoców pełen kosz,
        Mienią, mienią się barwami.
        Te owoce smaczne są
        Zjedz je, zjedz je razem z nami!

        2. Kiedy w polu wicher dmie,
        Pójdę pod jabłonie.
        I nastawię ręce dwie
        Hop, jabłuszko w dłonie!

        3. Jabłka, co czerwienią lśnią
        Do domu zaniosę.
        I sałatkę zrobię z nich.

        „Z kasztanów”

        I. Mam kasztanów pełne ręce

            Zaraz konik z tego będzie

            Konik mały, kasztanowy

            Do zabawy jest gotowy

        Ref: Skacz z konikiem

                Pata taj, kopytkami graj

        II. Mam kasztanów pełne ręce

            Zaraz ludzik z tego będzie

            Ludzik mały, kasztanowy

            Do zabawy jest gotowy

        Ref: Tań z ludzikiem

               Raz i dwa, niech zabawa trwa

        III. Mam kasztanów pełne ręce

            Zaraz jeżyk z tego będzie

            Jeżyk mały, kasztanowy

            Do zabawy jest gotowy

        Ref: Zwiń się w kulkę tak jak jeż

                Kolce wystaw też.

         

        "Budujemy ciszę"

        Budujemy ciszę,

         Budujemy ciszę,

        Budujemy z klocków ciszę.

        Prawym uchem słyszę,

        Lewym uchem słyszę,

        Bardzo dobrze słyszę ciszę.

         

        Dzielnie pompujemy,

         Dzielnie pompujemy,

         Balon ciszy bo tak chcemy.

        Prawe ucho słyszy,

         Lewe ucho słyszy,

        Jak w piwnicy tupią myszy.

         

        Hałas przeganiamy,

         Hałas przeganiamy,

         Panią Ciszę zapraszamy,

        Cicho jak motyle,

         Cicho jak motyle

        Posiedzimy tu przez chwilę.

         

         

        Wrzesień

        Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

        • zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, zwracanie uwagi na ich wygląd i przeznaczenie,
        • rozwijanie percepcji wzrokowej,
        • zachęcanie do poznawania imion kolegów i koleżanek z grupy,
        • rozwijanie sprawności manualnej,
        • zachęcanie do bliższego poznawania swoich rówieśników,
        • zapoznanie ze zwyczajami panującymi w przedszkolu,
        • opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu,
        • umuzykalnianie dzieci,
        • rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej,
        • rozpoznawanie papieru o różnych fakturach,
        • spotkanie z jeżem, poznanie informacji na temat życia i zwyczajów jeży
        • rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni,
        • rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji,
        • rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni,
        • zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej,
        • przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa,
        • rozwijanie sprawności fizycznej,
        • rozwijanie słuchu fonematycznego,
        • rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych,
        • zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park,
        • rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki,
        • wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej,
        • budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi,
        • ćwiczenia narządów artykulacyjnych,
        • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
        • dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu,
        • zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi,
        • rozwijanie umiejętności liczenia,
        • zapoznanie ze sposobami przygotowywania się zwierząt do zimy,
        • zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie i zachowaniu zwierząt przed nadejściem zimy,
        • Świętowanie „Dnia ziemniaka”
        • łączenie ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej.

        Piosenki:

        „Pszczółka” Śpiewające Brzdące

        „Kolorowe światła”