PSZCZÓŁKI - grupa dzieci 6- letnich.
Wychowawca: mgr Sylwia Myszor, mgr Elżbieta Ludziarczyk
Język angielski: mgr Wioleta Kołodziej
Religia- mgr Martyna Rosiak
Konsultacje indywidualne z rodzicami w roku szkolnym 2024/2025 odbywać się będą:
Sylwia Myszor: poniedziałki 9.00-9.30, czwartki 7.30-8.00
Elżbieta Ludziarczyk:
PAŹDZIERNIK
Tematyka:
- Jesień w sadzie.
- Co robią zwierzęta jesienią?
- To jestem ja.
- Idzie jesień… z deszczem.
W tym miesiącu:
- Rozpoznajemy wybrane owoce po smaku i zapachu.
- Wiemy, że jedzenie owoców i warzyw jest dobre dla naszego zdrowia.
- Poznajemy wybrane zwierzęta leśne i zwyczaje ich życia.
- Poszerzymy zakres wiedzy na temat środowiska przyrodniczego (las i jego mieszkańcy).
- Wskazujemy i nazywamy części swojego ciała.
- Utrwalimy własny adres.
- Doskonalimy umiejętność wypowiadania się i logicznego myślenia na podstawie wierszy, opowiadań i historyjek obrazkowych.
- Będziemy doskonalić umiejętność liczenia, rozwijać orientację w przestrzenną określając położenie przedmiotów, używać określeń: na, nad, pod, obok.
- Będziemy ćwiczyć analizę i syntezę słuchową.
- Uczestniczymy we wspólnych zabawach.
- Wykonywać będziemy prace różnymi technikami.
Piosenki do nauki:
Już owoców pełen kosz”
1. Hula w polu psotny wiatr,
I jabłonią trzęsie.
A z jabłoni jabłek grad
Szur, szur przez gałęzie!
Ref. Już owoców pełen kosz,
Mienią, mienią się barwami.
Te owoce smaczne są
Zjedz je, zjedz je razem z nami!
2. Kiedy w polu wicher dmie,
Pójdę pod jabłonie.
I nastawię ręce dwie
Hop, jabłuszko w dłonie!
3. Jabłka, co czerwienią lśnią
Do domu zaniosę.
I sałatkę zrobię z nich.„Z kasztanów”
I. Mam kasztanów pełne ręce
Zaraz konik z tego będzie
Konik mały, kasztanowy
Do zabawy jest gotowy
Ref: Skacz z konikiem
Pata taj, kopytkami graj
II. Mam kasztanów pełne ręce
Zaraz ludzik z tego będzie
Ludzik mały, kasztanowy
Do zabawy jest gotowy
Ref: Tań z ludzikiem
Raz i dwa, niech zabawa trwa
III. Mam kasztanów pełne ręce
Zaraz jeżyk z tego będzie
Jeżyk mały, kasztanowy
Do zabawy jest gotowy
Ref: Zwiń się w kulkę tak jak jeż
Kolce wystaw też.
"Budujemy ciszę"
Budujemy ciszę,
Budujemy ciszę,
Budujemy z klocków ciszę.
Prawym uchem słyszę,
Lewym uchem słyszę,
Bardzo dobrze słyszę ciszę.
Dzielnie pompujemy,
Dzielnie pompujemy,
Balon ciszy bo tak chcemy.
Prawe ucho słyszy,
Lewe ucho słyszy,
Jak w piwnicy tupią myszy.
Hałas przeganiamy,
Hałas przeganiamy,
Panią Ciszę zapraszamy,
Cicho jak motyle,
Cicho jak motyle
Posiedzimy tu przez chwilę.
Wrzesień
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, zwracanie uwagi na ich wygląd i przeznaczenie,
- rozwijanie percepcji wzrokowej,
- zachęcanie do poznawania imion kolegów i koleżanek z grupy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zachęcanie do bliższego poznawania swoich rówieśników,
- zapoznanie ze zwyczajami panującymi w przedszkolu,
- opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu,
- umuzykalnianie dzieci,
- rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej,
- rozpoznawanie papieru o różnych fakturach,
- spotkanie z jeżem, poznanie informacji na temat życia i zwyczajów jeży
- rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni,
- rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji,
- rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni,
- zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej,
- przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych,
- zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park,
- rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki,
- wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej,
- budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi,
- ćwiczenia narządów artykulacyjnych,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu,
- zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zapoznanie ze sposobami przygotowywania się zwierząt do zimy,
- zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie i zachowaniu zwierząt przed nadejściem zimy,
- Świętowanie „Dnia ziemniaka”
- łączenie ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej.
Piosenki:
„Pszczółka” Śpiewające Brzdące
„Kolorowe światła”