• MOTYLKI  - grupa dzieci 3,4- letnich.

        Wychowawca: mgr  Małgorzata Kozłowska

        Język angielski: mgr Wioleta Kołodziej

        Religia- mgr Martyna Rosiak

         

        Konsultacje indywidualne z rodzicami w roku szkolnym 2024/2025 odbywać się będą:

        Małgorzata Kozłowska: godziny dostępności: poniedziałek: 12.00 do 12.30; wtorek 12.30 do  13.00 a także według potrzeb rodziców, po uprzednim umówieniu konsultacji.

         

        Plany na październik:

        Kochani Rodzice!

        Jak co roku nasze przedszkole bierze udział w realizacji ogólnopolskiego projektu: „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”. Celem tego projektu jest wdrożenie dzieci do korzystania z bogactwa świata literatury, wdrożenie dzieci do czytelnictwa ale równocześnie projekt ten sprzyja budowaniu relacji dzieci z rodzicami.

        W przedszkolu, w kąciku czytelniczym naszej grupy „zamieszkał” pluszowy miś, który niebawem otrzyma imię
        i będzie obecny na zajęciach przeprowadzanych w ramach projektu w roli przewodnika po świecie literatury.

        Dzieci, z naszej grupy będą mogły zabierać Misia do domu na weekend. Dziecko zabiera Misia wraz
        z kartą Dzienniczka Małego Misia, którą wypełnią po wysłuchaniu bajeczki przeczytanej mu przez rodziców. Dodatkowo dzieci będą losowały zadania do wykonania z rodzicami. Bardzo zachęcamy do wspólnej zabawy.

        Dla zachowania zasad higieny prosimy by Miś miał w domu swój kącik np. na półce czy stoliczku, by nie spał w łóżeczku z dzieckiem, by nie był karmiony czy kąpany przez dziecko ;) Maskotka będzie systematycznie dezynfekowana w przedszkolu.

        Więcej informacji na www.mac.pl/malymis lub u wychowawcy.

         

        Tematyka tygodniowa:

        1. Jesień w sadzie – poznajemy owoce krajowe i egzotyczne, zabawy badawcze z jabłkiem.

        2. Jesień w ogrodzie – poznajemy warzywa i ich właściwości zdrowotne – zabawy badawcze z marchewką.

        3. Co robią zwierzęta jesienią ? dokończenie projektu „Gdzie mieszka jeż?” Kodujemy z jeżem - udział w inicjatywie Code Week

        4. Jesienna pogoda, jesienne kodowanie - udział w inicjatywie Code Week  

        5. Mój dom, moja rodzina.

        Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne w październiku:

        • Podtrzymywanie pozytywnych relacji w grupie
        • Poznawanie i wdrażanie do stosowania zasad porozumiewania bez przemocy
        • Rozwijanie sprawności fizycznej – motoryki dużej, kształtowanie motoryki małej (wydzieranie, lepienie, przygotowanie do wycinania)
        • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie; poznawanie właściwości zdrowotne owoców i warzyw, poznawanie sposobów przygotowania  zwierząt do zimy
        • Skupianie uwagi na szeregach i wychwytywanie powtarzających się układów rytmicznych; Dostrzeganie tego, co się powtarza i kontynuowanie rytmu poprzez dokładanie przedmiotów - 3 i 4l; Słuchanie i odtwarzanie prostych rytmów 3l i 4l; Kontynuowanie rytmów – 4l.; Dostrzeganie rytmu dni tygodnia – 4l; Dostrzeganie powtarzających się zjawisk: dzień, noc.- 4l
        • Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej np. składa pocięte obrazki w całość według podanego wzoru
        • Ćwiczenia funkcji słuchowych, syntezy słuchowej np. odgadywanie odgłosów, odgadywanie wyrazów sylabizowanych przez nauczyciela

         Wiersz na październik

        B. Forma Przybywa jesień

        Spadają liście,  szeleszczą wkoło,

        wiatr je unosi, gwiżdżąc wesoło.

        Lecą kasztany, cieszą się dzieci.

        Słabiej niż latem słoneczko świeci.                           

        Nagle żołędzie z drzewa spadają,

        chętnie je zaraz wszyscy zbierają.                           

        Piękne korale ma jarzębina,                                  

        to znak, że jesień już się zaczyna.    

          

        Piosenka   na październik         

        I.

         Już na drzewach w sadzie i grządkach w ogrodzie

        dojrzały przysmaki, które jemy co dzień.

        ref.:

        Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,

        złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.

        II.

        Czy już wszyscy wiecie, co nam dała jesień?

        Pójdziemy z koszami, każdy coś przyniesie.

                 

        Plany na wrzesień:

        Tematyka tygodniowa:

        1. Witaj przedszkole.
        2. Odkrywam siebie.
        3. Bezpieczna droga do przedszkola.
        4. Idzie jesień zmiany niesie. Realizacja innowacji Mali Badacze Wielkiego Świata STEAM-owo - projekt „Badamy rośliny – ziemniak”.

        Wydarzenia:

        11 września – odwiedziny pani wolontariusz opiekującej się jeżami, które potrzebują pomocy; organizowana jest zbiórka dla schroniska dla jeży.

        13 września -  Międzynarodowy Dzień Kropki – można przyozdobić ubranko dziecka kropkami, kołami itp.

        20 września – Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka – atrakcje i zabawy zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym

        27 września – Dzień Pieczonego Ziemniaka – podsumowanie realizacji projektu: Badamy rośliny.

         

        Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne

        • zintegrowanie grupy, wzajemne  poznanie imion
        • poznanie rytmu dnia w przedszkolu
        • nauka siedzenia w kole, ustawiania się w rzędzie i parach
        • rozwijanie sprawności ruchowej – motoryki dużej
        • rozwijanie orientacji przestrzennej
        • skupianie uwagi na szeregach i wychwytywanie powtarzających się układów rytmicznych
        • wdrażanie do przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego
        • posługiwanie się numerem alarmowym
        • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
        • wdrażanie do aktywnego słuchania muzyki

        Wiersz na wrzesień

        Barbara Szelągowska Samodzielny przedszkolak.

        Chętnie chodzę do przedszkola!

        Tyle rzeczy zrobić umiem:

        skaczę, biegam i rysuję...

        Wszystko przecież już rozumiem!

        Nosek mam – nim wącham kwiatki.

        Usta mam, by pięknie śpiewać.

        Dzięki uszom wszystko słyszę!

        Dzięki oczom widzę drzewa!

        Dzięki rękom wszystko robię.

        Dzięki nogom w piłkę gram.

        Świat poznaję dookoła,

        bo już cztery lata mam!

         

        Piosenka na wrzesień

        1. Gdy dzień wstaje i wita świat,

                 ranną porą wstaję i ja.

                 Mama pomaga ubierać się,

                 do przedszkola prowadzi mnie.

         

                 Ref. Ja chodzę tam co dzień,

                 obiadek dobry jem,

                 a po spacerze w sali

                 wesoło bawię się,

                 kolegów dobrych mam,

                 nie jestem nigdy sam,

                 przedszkole domem drugim jest.

         

             2. Czasem rano trudno mi wstać.

                 Chciałoby się leżeć i spać,

                 lecz na mnie auto czeka i miś.

                W co będziemy bawić się dziś?

         

                Ref. Ja chodzę tam co dzień...